Saturday 22 September 2018

නලින්ට ලෝකය පැටලීම.


මගේ ලෝකය පොතට වසර තිහක් සැපිරීම හේතුකොටගෙන පවත්වන දේශනයක ප්‍රදාන අරාදිතයා මහින්ද බව බුකියේ දුට මට සිනා පහල විය.
නලින් මගේ ලෝකය පොතේ ලෝකය මෙලෙස විග්‍රහ කරයි
"ලෝකය යනු ඔබ ඇසු , දුටු හා දන්නා දෙයයි"
වසර තිහකට පෙර නලින්ට තිබු පරිකල්පන හැකියාවට මක් උනාදැයි උක්ත දෙසුම අරබයා ප්‍රධාන අරාදිතයා ලෙස මරා මහතා පැමිණිමෙන මට ගැටළුවකුත්... නලින්ගේ බමුණු මතය ඔහු කොතරම් අසරණ කොට ඇත්දැයි දැක සිනහවත් පහල කරන ලදී.
නලින් ජාතික වාදියෙකි. අමු රැඩිකල් පොරකි. රිදෙන්න සිංහල බෞද්ධ කම ගැන කතා කල කෙනෙකි. එයට මම ලැදිය.
නමුත්.......
නලින් ජාතිකවාදී මතයේ මහා ගුරා ලෙස ඇතැමුන් හදුන්වතත් මට නම් ඔහු ජාතික මතයට හානිකර උද්දච්ච සුසයිඩ් ජාතිකවාදියෙකි.
මගේ ලෝකය තුල සම්පුර්නයෙන්ම සාකච්චා වන්නේ දාර්ශනික කරනය. උඩක්කියක හැඩය ඇති පුටුවක් උදාහරනයක ලා මිනිසාගේ ලෝකයේ සීමාව දාර්ශනිකව ඔහු කල විග්‍රහය වසර දහයකට පසුවත් මගේ මනසේ තිබෙන්නේ එහි ඇති තාර්කික බව නිසාය.
මෙවන් දාර්ශනික පොතක තිස්වන සැමරුමට මරා මහතා එනවා යන්න හදුන්කුරු දැන්වීමකට බලල් ගු පෙන්වනවා වැනිය යන්න මගේ අදහසයි.
හැගීම් මුලික බවාත්මක පොතක් හෝ කමල් ගුණරත්න ජෙනරාල් වරයාගේ යුද අත්දැකීම් සහිත පොත එලි දැක්ම වැන්නකට මරා මහතා පැමිණීම සාදාරනය. එය ඔහුටත් මටත් මෙනම් මහින්ද ආගමක් ලෙස අදහන හැගීම් මුලික අන්ද බක්තිකයන සියලු දෙනාටත් දැනෙන හැගෙන තෙරණ කතාවකි.
මගේ ලෝකය පොත එසේ නොවේ....
මහින්දට මගේ ලෝකය පොත තුල විග්‍රහය තේරුනේ නම් ඔහු අදත් ජනාදිපතිය..
ඔහු ඔහුගේ ලෝකය හා මිනිසුන්ගේ නිදහස් චින්තනයේ සීමාවන් වරද්දවා ගෙන පරාජයට ලක් වුන හොදම උදාහරණයි.
තමන්ගේ තියරිය අමු අමුවේ උල්ලංගනය කොට බලු උන කෙනක් ඒ තියරෙයේ හරය ගැන ස්කච්චවකට එම විහිළුවකි..

මගේ ලෝකය හරිද වැරදිද? යොදන්නේ කෙලෙසද මහින්දට අදාළ නැත. ඔහු තවම ඉන්නේ පරණ ජනාදිපති ලෝකයෙන් බිම වැටි තුෂ්නිම්භූත භ්වායෙනි.
නලින් කල් ඉකුත්ව ඇති බව මගේ අදහසයි.
මෙවන් දේ මගින් නලින් එය පසක් කරයි .

 සංජිව රත්නයක

No comments:

Post a Comment